Enligt informationen om driftstörningar på företagets hemsida startade avbrottet klockan 14.58 på måndagen. Knappt 40 minuter senare var en reparatör på väg för felsökning.

Felet, ett fiberbrott, var fortfarande inte avhjälpt över 24 timmar senare, på tisdagseftermiddagen.

IP Only hänvisar privatkunder till sina tjänsteleverantörer för mer information.

Enligt företaget är det cirka 200 privatkunder samt några företagskunder som fortfarande hade störningar.

"Vi har flera tekniker som är ute och felsöker sedan i går eftermiddag. Det är långa sträckor som måste undersökas varför det tar tid. Vi hänvisar som vanligt privatkunder till deras tjänsteleverantör för senaste information", meddelar Niclas Karnhill, presschef på IP Only i ett mejl.

Nyheter om avbrottet kommuniceras kontinuerligt till tjänsteleverantörerna, så att de kan uppdatera informationen till kunderna.

Vid 16.15-tiden på tisdagen berättade Karnhill att specialister sedan länge höll på med felavhjälpning, men att det skulle ta tid.